پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182599
تعرفه‌هاي تلفن ثابت گران مي‌شود؟
تاریخ انتشار : 1394/05/26 18:34:44
نمایش : 1087
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: حاضريم تعرفه تلفن ثابت را به قبل از هم‌کدسازي برگردانيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود واعظي صبح امروز در نشست خبري با خبرنگاران حوزه ارتباطات بعد از چند ماه سکوت در ارتباط با اختلافات بين دولت و شرکت مخابرات ايران اين بار حاضر به پاسخگويي هر چند گذرا و کوتاه به اين موضوع شد.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص برنامه اين وزارتخانه براي همکاري و تعامل با شرکت مخابرات ايران عنوان کرد: در تمامي برخوردهايي که با مخابرات و شرکت‌هاي ديگر داريم هدفمان اين است که آنها کارشان را به خوبي انجام دهند. زيرا معتقديم مجموعه آنها که بخش اي سي تي کشور را شکل مي‌دهد و از اين حيث هر کدام در فعاليتشان خللي وارد شود کشور در اين حوزه عقب خواهد افتاد.


واعظي در پاسخ به اين سوال که تعرفه‌هاي تلفن ثابت بالاخره گران مي‌شود يا خير، گفت: تا قبل از هم‌کدسازي تلفن ثابت آبونماني که از مشترکان دريافت مي‌شد ۳۲ تومان بود که با اجراي اين طرح به ۹۰۰ تومان رسيد و اين يعني گراني. البته بايد اين را هم در نظر داشت که تعرفه‌هاي بين شهري کمي پيش از اجراي اين طرح کمي کمک حال مخابرات بود اما با اجراي هم‌کدسازي براي تمامي استان‌ها ثابت شد.


وي افزود: در مراحل اجراي اين طرح برآورد کرديم بين ۲۲ تا ۲۵ درصد به درآمدهاي مخابرات افزوده شود و اين اعداد را سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي حساب و کتاب کرده بود اما اينکه الان مخابرات مي‌گويد مشکل مالي دارد و بايد تعرفه‌هايش را افزايش دهد پيشنهاد مي‌کنيم اولا سيستم‌هاي مخابراتي را بروزرساني کنند و بعد در قالب بسته‌اي توسعه‌اي درصدد افزايش تعرفه‌ها باشند.


وزير ارتباطات عنوان کرد: براي توسعه نمي‌شود که هميشه تمامي سود شرکت را بين سهامداران تقسيم کنيم و اين روال در تمام دنيا عرف است و مدتي سود نمي‌دهند و به جاي آن عمليات توسعه را پيگيري مي‌کنند. زيرا سود چنين کاري اول از هر چيز به خود اپراتور بر مي‌گردد و در نهايت سود آتي آن چند برابر مي‌شود.


واعظي همچنين گفت: مردم بايد پولي را که مي‌پردازند تبديل به خدمات شود و با وجود اينکه بخشنامه‌اي توسط هيئت دولت مبني بر عدم افزايش تعرفه‌ها به تمامي دستگاه‌ها ابلاغ شده اما براي افزايش تعرفه‌ها بدون اجازه دولت و استدلال قوي تعرفه‌اي براي آن نمي‌توانيم افزايشي داشته باشيم.


وي خاطر نشان کرد: اين موضوع را به شرط داشتن بسته توسعه مخابرات در کميته مربوط به بررسي تعرفه رگولاتوري پيگيري مي‌کنيم.


وزير ارتباطات افزود: ولي اينکه بخواهيم بر اساس صحبت مسئولي که بدون عدد و رقم مي‌گويد ضرر کرده‌ايم افزايش تعرفه داشته باشيم، اينگونه نيست زيرا شرکت‌هاي متعددي ضرر مي‌دهند اما با اصلاح مديريت خود بايد درصدد جلوگيري از اين ضرردهي برآيند.


واعظي با بيان اينکه قرار بود با واگذاري مخابرات انحصار دولتي آن شکسته شود در پاسخ به سوال تسنيم مبني بر اينکه مسئولان مخابرات معتقدند که اگر تعرفه‌هاي تلفن ثابت را به پيش از اجراي طرح هم‌کدسازي برگردانند اين شرکت از ضرردهي خارج مي‌شود، آيا وزارت ارتباطات تصميمي در اين زمينه دارد، گفت: حاضريم اين موضوع را حتي همين موضوع تصويب کنيم و تعرفه‌ها به حالت قبل از هم‌کدسازي بازگردد اما روالش اين است که يک نامه مکتوبي بنويسند و درخواستشان را ارائه دهند.


وي در ادامه گفت: مگر نمي‌خواستند مخابرات را بفروشند؟! اما ديديم که بعدا براي مخابرات مشتري پيدا شد گفتند که منظور ما فروش توسعه اعتماد مبين (مالک مخابرات) بوده است. در صورتي که همين الان هم بخواهند مخابرات را بفروشند براي آن مشتري وجود دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html